Get Adobe Flash player



Facebook

Speelgoedbeurs 2020 geannuleerd

Speelgoedbeurs geannuleerd

Wij hebben, om u bekende Corona redenen, moeten besluiten om de jaarlijkse Speelgoedbeurs op 7 november aanstaande te annuleren. U zal niet verbaasd zijn dat wij geen Corona veilige beurs kunnen organiseren in deze tijd. Wij hopen van harte dat november volgend jaar wel weer als vanouds door zal gaan.

Mocht u nu met uw speelgoed blijven zitten, wilt u dan in overweging nemen om uw speelgoed aan ons te schenken. Immers onze doelstelling is om rond de jaarwisseling in de gemeente Heusden uit te breiden naar alle drie de Bibliotheek locaties. Wij willen het speelgenot aan alle kinderen in onze gemeente Heusden gunnen. Daar is veel, veel meer speelgoed voor nodig.

Mogelijk dat uw speelgoed meegenomen wordt in ons uitleen assortiment. Of tijdens de door Rotary Club Heusden te organiseren Pinkster Boekbeurs 2021, door ons wordt verkocht. Met de (hopelijk riante) geldelijke opbrengsten zullen wij veel, heel veel nieuw speelgoed in kopen voor alle drie de locaties.

Inleveren speelgoed

Je kunt je speelgoed inleveren in de bibliotheken Heusden, Vlijmen en Drunen tijdens de openingstijden. Uiteraard ook tijdens de openingsuren van de speelotheek.

Help ons alstublieft !

 

De hoe en wat van de speelgoedbeurs voor de verkopers

Datum: 7 november 2020 (geannuleerd)

Locatie: basisschool Olof Palme, Aziëlaan 49 in Drunen

 Wat?

Een beurs waarbij je al je goede speelgoed, puzzels, spelletjes en babyartikelen kunt verkopen zodat je er een ander blij mee kunt maken. Wij zorgen samen met onze vrijwilligers voor de kraampjes, inkoop en verkoop. Uiteraard ben je ook van harte welkom om te komen kopen. De opbrengst van de beurs komt ten goede van de aanschaf van nieuw speelgoed voor de uitleen in de speelotheek.

Voor wie?

Iedereen die zijn gebruikte maar nog nette speelgoed- en babyartikelen voor een klein prijsje wil verkopen. We vinden het belangrijk dat speelgoed dat je wil verkopen, nog minimaal een ronde mee kan.

 Wie bepaalt de prijs en op welke wijze?

Je bepaalt zelf de prijs. Bedenk bij het prijzen; al ziet speelgoed er nog zo mooi uit, het blijft tweedehands. Hanteer een minimale verkoopprijs van € 0,50. Onder dit bedrag nemen we de spullen niet aan. Artikelen die wij om wat voor reden dan ook niet geschikt vinden voor de verkoop, halen wij er uit en krijg je weer mee naar huis. Knuffels en kleding nemen we niet aan in verband met hygiëne. Daarnaast moet het speelgoed heel en schoon zijn.

Wat moet je als verkoper doen?

Haal in de speelotheek een intekenlijst én stickervel. Elke intekenlijst is als een apart klantnummer (lijstnr) genummerd. Het is niet mogelijk om thuis zelf een lijst te maken. Op de intekenlijst noteer je bij het artikel nummer een omschrijving en prijs. Op de sticker noteer je je lijstnummer, artikelnummer, verkoopprijs en hoeveel delig het speelgoed is.

Wat kost het?

Zoals gezegd, de verkoopprijs bepaal jij. Als verkoper ontvang je 75% van jouw verkoopprijs, 25% van de opbrengst is voor de speelotheek. Dit jaar hanteren we een kraamprijs van €2,50 als borg. Deze borg krijg je enkel retour wanneer je voor 10 euro of meer verkoopt.

Voorbeeld: Je brengt 15 stuks speelgoed in en je betaalt € 2,50.

Situatie 1: Namens jou is er verkocht voor € 10,00.  Na de beurs kom je je verkoopresultaat ophalen. Dat is 75% van €10,00 oftewel € 7,50 + de kraamprijs (borg) van € 2,50 omdat je € 10,00 hebt verkocht. Bij de afrekening krijg je dus €10,00 uitbetaald.

Situatie 2: Namens jou is er verkocht voor €3,00. Na de beurs kom je je verkoopresultaat ophalen. Aangezien het bedrag <€10,00 is, ontvang je de borg niet terug. Bij afrekening krijg je €3,00 uitbetaald. De €2,50 borg is voor de Speelotheek.  

We zijn genoodzaakt deze drempel in te voeren omdat we veel tijd kwijt zijn met inbreng van artikelen die niet verkocht worden. De handelingen die we per artikel verrichten zijn het innemen, registreren, sorteren, verkopen en weer sorteren van artikelen. Dit kost veel tijd en energie voor de verkoper en daarbij weinig opbrengst voor de speelotheek. Dit komt doordat speelgoed ingebracht wordt dat eigenlijk toch niet meer een tweede ronde mee kan, het speelgoed te ‘oud’ is of doordat het speelgoed te hoog geprijsd is.

Ons advies: zorg ervoor dat je je speelgoed kritisch uitzoekt, speelgoed aanbiedt dat er netjes uitziet én dat je het niet te hoog prijst. Het speelgoed waarover je twijfelt, is vaak niet meer geschikt voor de verkoop op de beurs. Je kunt het uiteraard nog wel op de rommelmarkt of Koningsmarkt verkopen. 

Hoe verloopt de dag?

Tussen 10.00 uur en 12.00 uur breng je je artikelen. We controleren samen je intekenlijst en je betaalt €2,50 borg.

Tussen 13.00 uur en 14.30 uur verkopen wij zoveel mogelijk van je artikelen.

Tussen 15.30 uur en 16.00 uur rekenen wij met je af inclusief eventuele teruggave borg en neem je je niet-verkochte artikelen retour.  

Als laatste nog de vermelding dat wij niet verantwoordelijk zijn voor kwijtgeraakte artikelen.

Mocht je nog vragen hebben, zijn we bereikbaar tijdens speelotheekuren op telefoonnummer 06-12839233.