Facebook

Speelgoedbeurs – 6 november 2021

De hoe en wat van de speelgoedbeurs voor verkopers

Datum: 6 november 2021
Locatie: basisschool Olof Palme, Aziëlaan 49 in Drunen

Wat?
Een beurs waarbij je al je goede speelgoed, puzzels, spelletjes en babyartikelen door ons kunt laten verkopen. 50%  van de opbrengst gaat naar jou, 50% gaat naar de speelotheek. Wij zorgen samen met onze vrijwilligers voor de kraampjes, ontvangst en verkoop. Uiteraard ben je ook van harte welkom om speelgoed te komen kopen. De opbrengst van de beurs wordt gebruikt voor de aanschaf van nieuw speelgoed voor de uitleen in de speelotheek.

Voor wie?
Iedereen die zijn gebruikte maar nog nette speelgoed- en babyartikelen voor een klein prijsje wil verkopen. Je verkoop wordt voor je geregeld, je maakt er andere mensen blij mee én je steunt de speelotheek.

Wie bepaalt de prijs en op welke wijze?
Je bepaalt zelf de verkoopprijs. Zorg ervoor dat je je speelgoed kritisch uitzoekt en bedenk bij het prijzen; al ziet speelgoed er nog zo mooi uit, het blijft tweedehands. Hanteer een minimale verkoopprijs van € 0,50. Onder dit bedrag nemen we de spullen niet aan. Artikelen die wij om wat voor reden dan ook niet geschikt vinden voor de verkoop, krijg je weer mee naar huis. Knuffels en kleding nemen we niet aan in verband met hygiëne. Speelotheek Drunen is niet verantwoordelijk is voor kwijtgeraakte artikelen.

 Doneren mag!
Stel dat je je speelgoed graag nog een tweede ronde wilt geven, dan kun je het speelgoed ook volledig doneren aan de speelotheek. Dan verkopen wij het en van de 100% opbrengst zullen wij nieuw speelgoed kopen.

Uiteraard mag je ook een deel van of volledige opbrengst van jouw verkochte speelgoed doneren.

Wat moet je als verkoper doen?
Haal in de speelotheek een intekenlijst én stickervel. Elke intekenlijst heeft een apart klantnummer (=lijstnummer). Het is niet mogelijk om thuis zelf een lijst te maken. Op de intekenlijst noteer je bij het artikelnummer in kolom ‘artikel’ een omschrijving en in kolom ‘prijs’ jouw verkoopprijs. Op de sticker noteer je je lijstnummer, artikelnummer, verkoopprijs en hoeveel delig het speelgoed is.

Hoe verloopt de dag?
Tussen 10.00 uur en 12.00 uur breng je je artikelen. We controleren samen je intekenlijst en je betaalt €2,50 borg.
Tussen 13.00 uur en 14.30 uur verkopen wij zoveel mogelijk van je artikelen.
Tussen 15.30 uur en 16.00 uur rekenen wij met je af inclusief eventuele teruggave borg en neem je je niet-verkochte artikelen retour of doneer je het aan de SOT.

Wat brengt het op?
Zoals gezegd; de verkoopprijs bepaal jij. Als verkoper ontvang je 50% van jouw verkoopprijs, 50% van de opbrengst is voor de speelotheek. We hanteren een minimale opbrengst van €2,50. Dit bedrag betaal je bij het afgeven van het speelgoed.

Zijn de verkoop opbrengsten voor de Speelotheek groter dan €2,50, dan verrekenen we de eerder betaalde €2,50.

Zijn de verkoop opbrengsten voor de Speelotheek kleiner of gelijk aan €2,50 dan houden wij de €2,50 en ontvang je het verkoopbedrag. Voorbeeld:

 

Totale verkoopopbrengst Speelotheek 2.50 euro of meer 2.50 euro of minder
Totale Verkoopwaarde 10.00 euro 4.00 Euro
Opbrengst Speelotheek Opbrengst 50%  5.00 euro Opbrengst 50% 2.00 euro
Uitbetaling Verkoper Opbrengst 50%:  5,00 euro

Reeds betaald:    2,50 euro

Uitbetaling:          7,50 euro  

Opbrengst 50% 2.00 euro

 

Uitbetaling:        2.00 euro 

 

Mocht je nog vragen hebben, dan spreek een vrijwilliger aan of stuur je een mail aan info@speelotheek-drunen.nl.